Stimati cetateni,

O alta prioritate a primarului Petre Gheorghe o reprezinta amplul proiect de asfaltare a 21 de strazi, demarat anul trecut. sase dintre ele erau de pamant, doua pietruite si trei, betonate. Pana in prezent, a fost terminata asfaltarea a 11 dintre strazile cuprinse in proiect(Zorilor, Tineretului, Rasaritului, intrarea Tudor Arghezi, Mihai Eminescu, prelungirea Aleea Stadionului, Aleea Stadionului, Viilor, 8 Martie, Tudor Arghezi, Grigore Moisil), iar lucrarile vor continua pe celelalte 10 ramase, cum ar fi Campului, Plopilor, Ion Barbu sau infratirii. “Acum lucram pe strada Pinului, care va fi refacuta total, pentru ca atunci, in 2009, cand a fost asfaltata prima oara, bitumul s-a turnat direct pe pamant. Atunci nu s-a amenajat niciun fel de terasament si, de aceea, asfaltul s-a crapat, au aparut gropi. Intr-un cuvant, s-a ales praful, la propriu! Cand vom termina toate cele 21 de strazi, putem spune ca strazile din 1 Decembrie vor fi asfaltate in totalitate. Acest lucru se va intampla cam pe la sfarsitul anului 2017, pe masura ce vom finaliza si lucrarile de canalizare”, afirma primarul.

Avand in vedere calitatea indoielnica a lucrarilor de asfaltare realizate in trecut in comuna noastra, multe dintre strazile comunei sunt pe cale sa devina impracticabile. De aceea, sub directa coordonare a primarului Petre Gheorghe, lucrarile de asfaltare continua in ritm alert. Va oferim atentiei Str. Pinului, unde asfaltul fusese turnat direct pe pamant, fara terasament. Activitatea a inceput asa cum este normal, cu lucrari de escavare si de terasament ale caii de acces. “Lucrul bine inceput e pe jumatate facut.”

Succesul unei asfaltari reusite, peste ani, o da si experienta sefului de santier iar la 1 Decembrie am intalnit un asemenea om. Inginerul constructor, Marcel Bors are 35 de ani de autostrazi, a facut DN1 de la Ploiesti la Brasov si, in tinerete, a batut primul tarus la portul din comuna 1 Decembrie. Destinul l-a readus, peste ani, in acelasi loc, poate nu intamplator. « Asistati la turnarea binderului de 6, adica, asfaltarea unui drum se face din 3 straturi. Primul strat este unul de egalizare, apoi vine stratul al doilea, de baza, numit binder. Este cel care regleaza si preia eventualele denivelari de la stratul de baza. La final, adica maine, punem al treilea strat, cel de uzura care are o duritate mai mare. Ma intrebati daca sunt chiar 6 mm? Sunt si 8 mm pe alocuri pentru ca, primul strat fiind de piatra, am fost atenti sa avem un strat cat mai uniform, cat mai aproape de coala de hartie. Strada Viilor are 440 m si o latime de 6, cu tot cu acostamente. Muncitorii au turnat acest strat de beton asfaltic folosit ca strat de legatura intre fundatia unui drum si stratul de uzura (adica binderul, n.red.) pe o latime de 5 m, pentru ca restul s-a lasat liber pentru canalizari.

“Am asfaltat peste 22 de strazi care in urma ploilor deveneau impracticabile.” – primarul PSD Petre Gheorghe